برنج ایرانی یا برنج وارداتی

از تخفیف بهرمند شوید!!۵/۵ - (۱ امتیاز)

 

 برنج ایرانی یا هندی

برای انتخاب بین خرید برنج ایرانی و هندی لازم است ابتدا به بررسی ویژگی ها و مواد تشکیل دهنده این برنج ها بپردازیم برنج هندی طبق آمار رسمی سازمان جهانی بهداشت و سازمان فائو یکی از آلوده‌ترین و غیربهداشتی ترین برنج های کشت جهانی میباشد که آلوده به انواع عناصر شیمیایی خطرناک نظیر جیوه کادمیوم و نیز ماده خطرناک فنول می باشد لذا خرید آن به هیچ وجه توصیه نمی شود با توجه به آن که این آمار تکان دهنده وجود دارد اما همچنان صادرات برنج هندی به ایران ادامه دارد برنج ایران نیز طبق آمار همین سازمان‌های یکی از سالم‌ترین و بهداشتی ترین برنج های کشف شده در جهان را داراست که صادرات بسیار بالایی دارد و یکی از محبوب‌ترین برنج‌های که شده در دنیاست که خود دلیلی بر کیفیت بالای این برنج می باشد.

برنج ایرانی
برنج ایرانی

 برنج هندی پر ضرر

برنج هندی که بیشترین میزان صادرات برنج در دنیا را دارد متاسفانه یکی از آلوده ترین برنج های تولید شده در دنیا تشخیص داده شده است این برنج طبق آمار سازمان جهانی بهداشت و فائو آلوده به ماده سمی و خطرناک فنول و همچنین عنصر سرطان زایی می باشد اما متاسفانه بر خلاف انتظار مطلوب صادرات این برنج به کشورهای مختلف دنیا همچنان میزان بالایی دارد و این کشور همچنان در رتبه اول صادرات این محصول قرار دارد. مصرف برنج هندی با توجه به نادیده‌گرفتن هشدارهای سازمان جهانی بهداشت و سازمان کشاورزی و غذا قطعاً تبعاتی را خواهد داشت که در دراز مدت نمایان می شود. و متاسفانه مردم دنیا به این امر توجه خاصی نشان دادند.

برنج ایرانی
برنج ایرانی

 برنج بی ضرر

از آنجایی که برنج یکی از پرمصرف ترین غذاهای مردم جهان را تشکیل می دهد و همچنین قضایی بیش از نیمی از جمعیت جهان را تامین می‌کند لذا بی ضرر بودن این برنج بسیار مهم است و این محصول نقش عمده ای در سلامت مردم جهان داراست. همواره از سوی بازرسان سازمان جهانی بهداشت و همچنین سازمان جهانی غذا یعنی فائو نظارت های سختگیرانه بر این محصول پرمصرف اعمال شده است. و همواره محققان این سازمان ها به مردم درباره ویژگی ها و کیفیت انواع مختلف برنج های تولید شده در کشور های مختلف دنیا توصیه و هشدار می دهند. متاسفانه برنج هندی که در رتبه اول صادرات برنج دنیا قرار دارد یکی از آلوده ترین برنج های دنیا شناخته شده است.

فروش برنج فجر
برنج ایرانی

خرید انواع برنج ایرانی

خرید انواع برنج ایرانی به صورت عمده و جزی از طریق مرکز برنج ایران فراهم شده تا بتوانید ارزان ترین و گران ترین خریدتان را داشته باشید و خیال تان از بابت کیفیت و مطلوبیت راحت باشد ما برای همین امر آماده ایم

 

برنج های که در مرکز برنج ایران به فروش میرسد عبارت است از:

  • برنج دم سیاه
  • برنج هاشمی
  • برنج فجر
  • برنج طارم
  • برنج ندا
  • برنج حسن سرای
  • برنج علی کاظمی
  • برنج احمدی روشن

برای خرید انواع برنج ایرانی فقط با یک تماس هر مقدار که برنج ایرانی می خواهید با تیم فروش شرکت ارتباط برقرار نماید و اگر به دنبال آگاهی از قیمت انواع برنج ایرانی هستید به لیست قیمت مراجعه کنید

برنج ایرانی
برنج ایرانی

قیمت انواع برنج هندی در سال ۱۴۰۱

  1. برنج قهوه ای
    برنج قهوه ای طعم ملایمی دارد که طعم دلپذیری به هر غذای برنج قهوه ای می دهد. بسیاری از افراد مراقب سلامتی، خوردن برنج قهوه ای را به سایر انواع برنج ترجیح می دهند، زیرا کالری کمی دارد و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. این یک ماده غذایی ۱۰۰٪ غلات کامل است و برای خوردن نیز سبک است!(برنج ایرانی)
  2. برنج باسماتی
    برنج باسماتی یکی از پرطرفدارترین انواع برنج در هند و همچنین کشورهای آسیایی است. بسیاری از غذاهای هندی و آسیایی از این برنج خوش طعم برای ایجاد دستور العمل های هیجان انگیز و عجیب و غریب استفاده می کنند. این برنج بهتر است با سبزیجات تازه و پیاز سبز همراه با مخلفات سنتی هندی سرو شود. این در گزینه های سفید و غلات کامل موجود است و همچنین به راحتی در هر فروشگاه مواد غذایی موجود است.(برنج ایرانی)
  3. برنج یاس
    برنج یاس برای ایجاد لهجه عجیب و غریب در بسیاری از غذاهای آسیایی استفاده می شود. این برنج عمدتاً در تایلند کشت می شود و در صورت پخت کامل بافتی نرم و چسبناک دارد. بسیاری از غذاهای کارائیب نیز با برنج یاس درست می شوند و در سراسر جهان از آن لذت می برند. عطر و طعم آن مکمل اکثر غذاهای کاری است. برنج یاس در گزینه های سفید و غلات کامل موجود است و طعم دلپذیری دارد.(برنج ایرانی)
برنج ایرانی
برنج ایرانی
  1. برنج موگرا

    این برنج طعم بسیار متمایزی دارد و غیر چسبنده است. این یکی دیگر از انواع برنج است که در هند معروف است و مقرون به صرفه است. پس از پخته شدن، کرکی به نظر می رسد و عمدتاً برای تهیه دستور العمل های سنتی هندی مانند بریانی، پولائو و غیره استفاده می شود.

  2. برنج بامبو

    برنج بامبو یکی از عمده‌ترین نام‌های برنج است که از شاخه‌های بامبو و در واقع دانه‌ای در پایان عمر خود تهیه می‌شود. پیدا کردن برنج بامبو در خواربار فروشی محلی شما می تواند چالش برانگیز باشد زیرا بسیار غیر معمول است. با این حال، برنج بامبو بسیار مغذی است و طعم بسیار خوبی دارد.(برنج ایرانی)

  3. برنج وحشی
    برنج وحشی از نوعی علف به دست می آید که معمولاً در منطقه دریاچه ایالات متحده یافت می شود. این برنج معمولاً در اطراف دریاچه ها مانند علف های وحشی یافت می شود و به عنوان برنج سبوس دار برداشت می شود. برنج وحشی مملو از پروتئین است و از بیرون رنگارنگ است. با این حال، پس از پخته شدن، شکافته می شود و برنج سفید از داخل ظاهر می شود. به خاطر طعم خاکی و آجیلی اش معروف است. گاهی اوقات پیدا کردن برنج وحشی در فروشگاه های مواد غذایی دشوار است، اما قطعاً می توانید این برنج را آنلاین پیدا کنید(برنج ایرانی)
  4. برنج سیاه
    برنج سیاه که به عنوان برنج ممنوعه نیز شناخته می شود، نوعی برنج چسبناک است. این برنج کمی گران‌تر از برنج‌های دیگر است و اعتقاد بر این است که در چین باستان فقط طبقه بالا می‌توانست برنج سیاه بخورد. انواع زیادی برنج سیاه در بازار و آنلاین موجود است و باید حداقل یک بار این برنج بی نظیر را امتحان کرد!
  5. برنج قرمز
    برنج قرمز سرشار از آنتوسیانین است، آنتی اکسیدانی که سبوس دانه برنج را به رنگ قرمز رنگ می کند. این به طور گسترده در تایلند، آفریقا و برخی از مناطق بوتان استفاده می شود. برنج قرمز به طور سنتی با مقدار زیادی سبزی و ادویه جات ترشی جات، فلفل، سیر و چیلی پخته می شود.(برنج ایرانی)
  6. برنج محموله قرمز
    برنج محموله قرمز کمی شبیه برنج قهوه ای است و معمولاً در تایلند کشت می شود. پر از مواد مغذی ضروری است و رنگ قهوه ای مایل به قرمز دارد. این برنج مکمل بسیاری از غذاهای کاری است که با گیاهان و ادویه ها طبخ می شوند . تنها چیزی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که برنج محموله قرمز نسبت به سایر انواع برنج به زمان پخت طولانی تری نیاز دارد.
  7. برنج ایندرایانی
    برنج ایندرایانی بر قلب هندی ها حکومت می کند. اگر در هند زندگی می کنید، این یک نوع برنج است که باید حتما امتحان کنید! وقتی پخته می شود بافت بسیار خوبی دارد و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.
  8. برنج سفید
    همه کاره ترین نوع برنج باید برنج سفید باشد. در سراسر جهان شناخته شده است و با هر نوع آشپزی در هر آشپزی سازگار است. وقتی کاملا پخته شود بافتی کرکی و چسبناک بسیار ملایم دارد و انرژی بدن را نیز تامین می کند. این بهترین نوع برنج برای غذاهایی است که نیاز به پر کردن و سرخ کردن دارند(برنج ایرانی)
  9. برنج سوشی
    این برنج شبیه برنج چسبنده است و نشاسته بالایی دارد. این برنج سوشی نامیده می شود زیرا برای تهیه سوشی سنتی ژاپنی عالی است و می تواند به عنوان یک غذای جانبی ایده آل با غذاهای دریایی استفاده شود.
  10. رنج تایلندی بنفش
    برنج بنفش تایلندی یک نوع برنج بسیار کاربردی است زیرا می توانید از آن برای تهیه غذاهای شیرین و خوش طعم استفاده کنید. رنگ برنج حتی بعد از پختن هم بنفش است مگر اینکه ادویه هایی اضافه کنید که رنگ را از بین ببرند. از آن برای ایجاد ظروف خلاقانه و گران قیمت استفاده می شود و مانند مخلوط یاس و برنج چسبنده رفتار می کند.
  11. برنج بومبا
    برنج بومبا دارای رنگ سفید مرواریدی است و به دلیل خاصیت نچسب آن معروف است. این به این دلیل است که برنج سرشار از آمیلوز است که از چسبیدن آن جلوگیری می کند. برنج بومبا می تواند ۲ تا ۳ برابر بیشتر از برنج معمولی آب جذب کند و حتی پس از پخته شدن کامل خود را به خوبی حفظ کند. این برنج دارای طعم غنی و بافتی است که بسیار جویدنی تر از سایر انواع برنج است.
  12. رنج چسبناک یا برنج چسبنده
    برنج چسبناک عمدتاً در منطقه آسیا یافت می شود و در سراسر آسیا به مقدار زیاد مصرف می شود. نشاسته بالایی دارد و بافت بسیار چسبناکی دارد. مشاهده شده است که خوردن برنج چسبنده سلامت قلب را بهبود می بخشد و همچنین التهاب را کاهش می دهد.
  13. برنج آربوریو
    برنج آربوریو در ایتالیا برداشت می شود و در آشپزی ایتالیایی بسیار استفاده می شود. برنج دارای بافت خامه ای و جویدنی است و افراد در هر گروه سنی از آن لذت می برند. می تواند مقدار زیادی آب جذب کند و پس از پخت کامل شکل خود را حفظ کند. غذاهای ایتالیایی مانند آرانچینی و مینسترون با استفاده از این برنج درست می شوند.
  14. برنج سونا ماسوری
    سونا ماسوری برنج معروف هند است و در آندرا پرادش کشت می شود. برنج مانند برنج باسماتی بافتی دارد و هضم آن نیز آسان است. بسیاری از مردم سونا ماسوری را ترجیح می دهند زیرا کالری کمی دارد و به مدیریت وزن کمک می کند. قیمت کمی بالاتر است، اما این برنج قطعاً باید امتحان شود.
فروش برنج فجر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *